Kolik stojí logo a vizuální identita?

Zvažujete tvorbu loga nebo vizuální identity a zajímá vás, kolik by tato investice měla stát? Před rozhodnutím o ceně je důležité si uvědomit, že kvalitní logo a vizuální identita jsou základním kamenem pro úspěch vaší značky. Ceny v oblasti grafického designu se mohou výrazně lišit v závislosti na zkušenostech a náročnosti projektu. Hodinová sazba grafika se obvykle pohybuje mezi 600 Kč až 2 000 Kč, přičemž zkušenější grafici nebo designové agentury často nabízejí konzultaci formou Kreativního briefu.

Co je to kreativní brief?

Co je Kreativní brief a proč je důležitý?
Před zahájením tvorby loga nebo vizuální identity je klíčové projít procesem Kreativního briefu. Tento workshop trvá obvykle 2-8 hodin a slouží k důkladnému pochopení vašeho podnikání, historie a budoucí vize. Tímto způsobem si můžete s designérem nebo agenturou vyjasnit veškeré detaily a specifika vaší značky, což vede k efektivnější a cílené tvorbě.

Je důležité si uvědomit, že cena za tvorbu loga se může lišit v závislosti na typu podnikání a náročnosti projektu. Logo pro místní kavárnu nebo pekárnu bude mít odlišnou cenu a náročnost než logo pro korporátní značku s dlouholetou historií.

Pojďme se tedy podívat jaké můžou být ceny za tvorbu loga a vizuální identity.

Logo za 500 - 3 000 Kč

Někteří grafici se rozhodnou použít logo například z fotobanky, která mohou být následně upravena nebo překreslena, tak aby se vyhnuli platbě licenčních poplatků. Při využití takového loga vám však hrozí riziko. Pokud autor původního loga objeví jeho neoprávněné využití, můžete čelit právním problémům a vysoké pokutě za používání.

Dalším problémem s logy z fotobanky je jejich složitost. V menších rozměrech může být logo nečitelné a nerozpoznatelné, což může negativně ovlivnit celkový dojem značky. Kromě toho, loga z fotobanky často vypadají lacině a to kvůli přeplácaným efektům.Taková loga často signalizují nedůvěryhodnost a symbolizují amatérismus.

V logu lze často odhalit nesrovnalosti, které potvrzují jeho nízkou kvalitu a neprofesionalitu. Taková loga mohou tedy škodit důvěryhodnosti značky a snižovat její prestiž v očích zákazníků, obchodních partnerů  nebo klientů. Zároveň si vytváříte nevýhodu oproti vaši konkurenci.

jak vypadá špatné logo

❌ Ukázka špatného loga

Logo za 3 000 - 30 000 Kč

Nejčastěji se základní verze loga pohybují v cenovém rozpětí od 3 000,- Kč do 30 000,- Kč. Za takovou částku už dostanete použitelné logo, za které se nemusíte stydět. Důležité je však, aby logo bylo co nejjednodušší a odlišilo Vás od konkurence v daném oboru.

Klíčovým faktorem pro tuto skupinu je především funkčnost a jednoduchá aplikovatelnost loga. Většina klientů není primárně zainteresována v komplexní firemní identitě a je pro ně logo především nástrojem pro webovou prezentaci, sociální sítě nebo jen na základní tiskoviny jako je vizitka, hlavičkový papír, skládaný leták.

Komlexnější firemní identita může být vytvořena a rozšířena kdykoliv v budoucnu. Z hlediska finanční náročnosti je tato základní varianta loga obvykle optimálním řešením pro začínající podnikatele a nové firmy.

Tento typ loga společně se základní aplikovatelností dodáváme do 15 dnů od kreativního briefu.

ukázka loga
ukázka loga
ukázka loga do 30 000 Kč
vizualizace loga v prostoru

Víme, že logo samo o sobě nestačí! Je opravdu potřeba mít komplexní vizuální identitu nebo návrh celého brandu, tak abyste mohli stavět svůj byznys na silných základech do budoucna.

Vizuální identita od 30 000 - 200 000 Kč

Tuto komplexní službu v plném rozsahu často využívají klienti, kteří mají jasnou vizi svého byznysu a pevně stanovené cíle. Vědí přesně, kam svůj podnik směřují a jaké ambice mají do budoucna. Tato skupina klientů může zahrnovat eshopy s ambicemi na globální úrovni, dlouholeté firmy, nadnárodní korporace nebo vyspělé startupy, které chtějí rychle expandovat na mezinárodním trhu.

Tito klienti nejenže mají jasnou představu o své marketingové strategii, ale také mají vyčleněné nemalé finanční budgety určené pro tyto služby.

Komplexní vizuální identita a brandový design jsou nejen důležité, ale také jsou jejich nedílnou a strategickou součástí celkového podnikatelského plánu. Investice do profesionálního designu je pro ně investicí do budoucnosti, která jim pomáhá posílit jejich pozici na trhu, získávat nové klienty a budovat silnou a jedinečnou značku.

Návrh této vizuální identity dodáváme do 30 dnů od kreativního briefu.

📍 Závěr

Pokud sháníte dodavatele vizuální identity jste na správném místě, specializujeme se na poskytování komplexních digitálních služeb jako jsou: tvorba webových stránek, grafický design, tvorbu log nebo komplexních vizuálních identit, vývojem webových aplikací, audio,video a foto produkcí. Díky našemu zkušenému týmu jsme schopni splnit všechny vaše potřeby pod jednou střechou a na nejvyšší úrovni. 

Investice do kvalitního a promyšlené vizuální identity je pevným základem pro vaše podnikání. Díky naší odborné znalosti, zkušenostem a výsledkům jsme schopni tyto pevné základy s vámi společně vytvářet. Napište nám!

Další články
Případovky

Tvorba vizuální identity – Czech Aid

Rádi bychom vám představili náš návrh, který jsme vytvořili pro veřejnou zakázku Ministerstva zahraničí České republiky, ve kterém jsme se zaměřili